Webbartiklar & sociala medier

– TELESTADEN, FARSTA, STOCKHOLM

“Med 2000 nya hem är framtida Telestaden ett av södra Stockholms största bostadsprojekt. Här bor du lika nära stadsliv och shopping som skogspromenader och morgondopp.”

I södra Stockholm växer den nya stadsdelen Telestaden fram. Under många var området hem för Televerkets huvudkontor och därmed en stängd plats för allmänheten. När nu området öppnats och börjar fyllas med bostäder, kontor, parkmiljöer och faciliteter för människor i området, behövdes hjälp att nå ut och skapa intresse för platsen.

Via Property Passion fick jag uppdraget att löpande uppdatera Telestadens instagramkonto med text och foto/rörlig grafik till inlägg och reels, för att väcka liv i området genom att lyfta alla de positiva värden som platsen bär på. Vi fokuserade på närheten till såväl stad och shopping, som bad och natur, men också på mötet mellan historia och nutid.

Jag fick också i uppdrag att skriva en serie artiklar för Telestadens webbsida, som sedan marknadsfördes på Google och i sociala kanaler. Nedan, ett utdrag ur en artikelserie som fördjupade sig i Telestadens konsthistoria med verk som finns kvar på platsen än idag.

“I den nya stadsdelen Telestaden möts historia och framtid. Femtio meter in på Färnebogatan sitter en cellospelare i brons och bjuder in till en konstvandring i det fria. Konstverket har funnits på platsen ända sedan 60-talet och är ett av tre byggnadsanknutna verk som köptes in av Televerket när huvudkontoret flyttade till nya området i Farsta – dagens Telestaden.”

Copywriter: Josefin Öberg / Byrå: Property Passion / Kund: Farsta Stadsutveckling AB

Föregående
Föregående

Libris bokförlag – PR & marketing