Visuell identitet

TILL ACCO – KONSULTER INOM AFFÄRSSYSTEM, VARBERG

Vi fick frågan om att uppdatera Accos logotyp, då de upplevde att de “växt ur” den grafiska profil som de köpte i samband med företagsstarten för många år sedan. Den utstrålade helt enkelt inte vilka Acco är idag.

Resultat: Vårt samarbete resulterade i slutändan i att företaget inte bara fick en ny logotyp, utan även en tydligare formulerad positionering på marknaden och en ny visuell identitet. Vi tog fram logotyp och grafisk identitet som återspeglar Accos värden – värdeord som vi arbetade fram:

  • Nytänkande och innovativa = Modern känsla i logo och grafiskt uttryck.

  • Erfarna, kompetenta och pålitliga = Professionellt uttryck, vågar ta plats mer än tidigare logo.

  • Relationella och kundfokuserade = Mjuka former, istället för kantiga som de tidigare haft.

Art Direction & grafisk formgivning: Josefin Öberg / Kund: ACCO

“Ni lade stor vikt vid att förstå oss som företag och överträffade helt klart våra förväntningar! Vi fick en tydligare positionering och identitet gentemot våra konkurrenter, och ett resultat som vi verkligen är stolta över och som speglar företagets identitet.”

Arwid Jonsson, grundare & delägare ACCO

Föregående
Föregående

Visuell identitet & paketering – Rebecca Bonaparte

Nästa
Nästa

Grafiska element, påbyggnad visuell identitet